پرچین

مجموعه شعرها

پرچین

مجموعه شعرها

شبهای امیر آباد



اگه موقع روز از خیابونهای امیرآباد یا گیشا رد شیم هیچ چیزی که نشان از اوضاع بسیار شلوغ شبهای اونجاها باشه نمیبینیم. در حالیکه شبها واقعا دیدنیه:
چهارشنبه شب:
از نیمه های شب تازه شلوغیها اوج گرفت. ماشینها از بس بوق میزدند گوش آدم میگرفت.توی خوابگاه کوی دانشجو ها جمع شده بودند و خیابونهای اطراف پر بود از مردم که پیاده و سواره همه جارو پر کرده بودند. جوانها سر کوچه ها تجمع میکردند و شعار میدادند. با حمله موتوریهای حزب الله تعقیب گریز شروع میشد و به جاهی دیگر میرفتند. باران سنگ از یک طرف و باتوم و چوب از طرف دیگر همچنان ادامه داشت.
دانشجوهای شهید بهشتی روبروی دانشگاه تجمع کرده بودند و خیابان را بند آورده بودند.شعار میدادند و سرود یار دبستانی میخواندند.
پنجشنبه :
خیابانهای اطراف کوی دانشگاه را کامل بستند.ولی تضاهرات و بوق زدنها بیشتر شد و تا ۴ صبح ادامه داشت. دانشجوهای ش.بهشتی در خوابگاهها شعار میدادند و تا ۶ صبح این وضع ادامه داشت.
جمعه :
اوضاع خیلی خیلی بدتر شد. اینروز زودتر خیابانها شلوغ شد.و تقریبا بعد از بازی تجمع مردم در اطراف کوی شروع شد. کمی بعد هزاران نیروی پلیس ضد شورش به محل امدند و همه خیابانهای اطراف را بستند و بطور کامل تردد را ممنوع کردند. این باعث شد ناآرامیها به خیبانهای اطراف سرایت کرد. در گیشا مردم زیادی تجمع کرده بودند و به صورت تعقیب و گریز به شعار دادن ادامه دادند. نیروهای ضد شورش دیگر به صغیر و کبیر رحم نمیکردند و هر جا آدم ایستاده بود با باتوم پذیرائئ کردند.
در کوچه های امیرآباد و غرب کردستان درگیریها خیلی شدید و شعارها خیلی تند بود.
نیروهای حزب اللهی پیرو پیام رهبری در روز پنجشنبه مبنی بر عدم مداخله در اغتشاشات ایندفعه به جای باتوم مجهز به زنجیر قمه کابل چماق و حتی شمشیر آمدند و تحت حمایت نیروهای انتظامی شجاعانه به زن و بچه و کوچک و بزرگ حمله کردند و در کتک و خونریزی وشکستن شیشه ها و درب منازل و مغازه هایی که به جوانها پناه داده بودند هیچ چیزی کم نگذاشتند. البته در کنار این هنر نماییها در نثار انواع فحشهای رکیک و کلمات وقیح هیچ کوتاهی نکرده و احدی را بی نصیب نگذاشتند.شکستن شیشه وکندن پلاک اتومبیلهای مردم تنها بدلیل بوق زدن از جمله کارهایی بود که در راه شرع و نظام مقدس به نحو احسن انجام شد. در انتها در حوالی ۵/۱ صبح در بزرگراه جلال مقابل شهروند تجمع کردند و زیر سایه هزاران پلیس راه پیمایی قدرتمندانه کرده و به سمت کردستان حرکت کردند.در حدود ۲ صبح عملا ناآرامیها فروکش کرد و آرامش برقرار شد. لابد آنشب را با آرامش خیال و وجدانی آسوده سر بر بالین گذاشتند زیرا  یک روز فراموش ناشدنی را پشت سر گذاشته و برگی زرین به افتخارات تاریخی خود و روسایشان در تاریخ ثبت کردند.

نظرات 6 + ارسال نظر
صنم شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 02:04 ب.ظ http://sogmad.blogsky.com

رضا جونم
تحلیل زیبایی کردی
ممنون و دوست دارم باز هم نظرات زیباتو بدونم
راستی نوشتت بحث داغ روزه
موفق باشی
دوست دارم رضا جون

حامد شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 06:39 ب.ظ http://write-off.blogsky.com

ما چاکر آقا رضا هم هستیم ولی حیف نیست وقت تو صرف سیاست کنی؟

شاهرخ شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 07:07 ب.ظ http://sargarmi.blogsky.com

سلام امیدوارم در هدفی که در نظر گرفتی موفق باشی . خوشحال میشم اگر پیشم بیایی .ایام به کام

رضا شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 07:56 ب.ظ http://parchin.blogsky.com

حتی اگر هم سیاسی نباشیم نمیتونیم اینجور موقعها که دوستهامون درگیر هستند بی تفاوت باشیم

منوچهر شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 08:19 ب.ظ http://boushehrian.blogsky.com

درود بر شما که اینقدر قشنگ گزارش نوشته اید. موفق باشید.

ساز دل شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 09:29 ب.ظ http://honey.blogsky.com

گزارشت خوب بود از این حوادث .
موفق باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد