پرچین

مجموعه شعرها

پرچین

مجموعه شعرها

شبهایی که دیگر خواب نبودیم

هیچ دوست ندارم این بلاگ بعنوان یک سایت سیاسی شناخته شود.اما بهر حال اوضاع و وقایع سیاسی بخشی از واقعیت زندگی ما بوده و نمیتون نسبت به آن بی تفاوت بود. بنابراین بمناسبت وقایع مهم شبهای گذشته ناخودآگاه اینجا هم رنگ و بوی سیاست گرفته:

شنبه شب تظاهرات فروکش کرد. با اینکه تا نزدیکهای صبح هنوز مردم و پلیس توی خیابانها بودند ولی تجمع مردم و بوق زدنهای متوالی خیلی زیاد نبود.
در طول شبهای گذشته من مستقیم در میان مردم و دانشجویان بودم و از نزدیک شاهد وقایع.
از وحشیگریهای ارازل و اوباش موسوم به لباس شخصی هم فیلم و عکس تهیه کردم.بعضی از آنها را روی سایت خواهم گذاشت.چیزهایی که توجه من را در این وقایع جلب کرد و بعنوان نکات جدید مطرح بود اینها بود:
- تاثیر عصر ارتباطات روی حرکتهای توده ای مردم. تاثیر اینترنت تلویزیونهای ماهواره ای و حتی ارتباطات موبایل در هماهنگی و بسیج مردم بسیار واضح بود.
 - همکاری گسترده و مشارکت مردم. با اینکه خطر کتک خوردن و دستگیر شدن زیاد بود با اینحال در مردم یک جور حس همکاری و همراهی وجود داشت. تماشاگران نیز بصورت اکتیو در ماجرا شرکت میکردند. حمایت مردم از دانشجویان و تظاهر کنندگان خیلی زیاد و علنی بود.بارها دیدم که درهای خانه ها بروی جوانها برای پناه دادن باز میشد و دیدم که باران آجر یا سنگ از پشت بامها روی سر لباس شخصیها میریخت.و دیدم که زخمیها و صدمه دیده هارا چگونه پناه دادند و تیمار کردند.
- عدم ترس. عجیب بود که حتی زنان مسن و  خانواده ها داخل شلوغیها بودند و به نحوی در حرکت جنبش موثر بودند.ترس مردم از ابهت و هیبت حکومت ریخته است.
- فاصله گرفتن افکار عمومی از اصلاح طلبان درون نظام و نحوه انعکاس اخبار توسط اصلاح طلبان حکومتی.پوشش خبری رسانه های اصلاح طلب بسیار ضعیف بود به همراه تحلیلهای آبکی مبنی بر صحیح نبودن این حرکتها. این نشان از عمق شکاف و فاصله بین خواسته های مردم و دیدگاههای اصلاح طلبان دارد. 
تحلیل من این است که تقابل و تضاد اصلی از این پس بین توده های مردم و جناح راست حکومت بوده و جناح چپ چنان ضعیف خواهد شد که به حساب نخواهد آمد.انتخابات ۹ اسفند طلیعه این واقعیت است. 

رای تعقیب اخبار به این سمساری سر بزنید:  http://bloggard.blogsky.com/ 

و همینطور خبرکده : http://khabar.blogsky.com/


 
نظرات 4 + ارسال نظر
یاسر یکشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 11:20 ب.ظ http://manofereshte.blogsky.com

سلام عمو رضای گل من . از اینکه منت به سر من میذاری و قدم رنجه می کنی و به وبلاگ حقیر ما سر میزنی ممنونتم . خوشحالم که حرفای دلم برات خوشاینده . اگه قابل دونستی خوشحالم می کنی لینکمو بدی . منم لینک تو رو میدم اگه راضی باشی . خبرم کن عمو . بازم بیا از اونورا . زنده باشی و پیروز ... دوستت دارم آسمونی...

علی دوشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 08:36 ق.ظ http://khabar.blogsky.com

عمو رضا باسلام
در رابطه با گروه ها و افرادی مانند سعید عسکر خدمت شما عرض می کنم واقعا بخشی از حاکمیت و جریانهای سیاسی در داخل ایران بشدت با این افراد مخالف هستند و برخی دیگر از آنان در جهت مقاصد سیاسی خود استفاده می کنند و هر گاه زمان استفاده ار آنان بسر آید بدور انداخته می شود بنظر می رسید برای سعید عسکر این زمان فرارسیده

صدر دوشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 12:08 ب.ظ http://khodkar.blogsky.com

سلام !
و باری دیگر !
با زبانی مهربان تر !
و دلی آرام تر !
میگویم !
سلام ای دوست .روز خوبی داشته باشی
راستی گزارش خوب و کاملی بود.لذت بردم.
موفق باشی
صدر

آسمان دوشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 06:51 ب.ظ http://someonefromparis.persianblog.com

سلام. دفعه اوله که می یام اینجا.
دمشون گرم. ولی دلم سوخت....
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد